недеља, 28. фебруар 2016.

Održavanje automobila II deo

Da dodamo ovom tekstu još nekoliko saveta:

Noviji modeli imaju servo upravljače, kako bi se produžio vek trajanja istog, upravljač ne treba da se okreće do kraja, a isot tako treba izbegavati njegovo okretanje dok je automobil u mirovanju.

 Ukoliko motor ima turbo punjač, potrebno je sačekati nekoliko sekundi pre nego što se isključi motor automobila.

Ne treba voziti sa premalo ili previše okretaja motora, tako se on opterećuje i smanjuje se njegov radni vek.

Iako deluje da je za naše uslove malo deplasirano (ko sad ima pare da puni rezervoar do kraja), ali poželjno je da rezervoar bude pun barem do pola. Tako se izbegava da pumpa za gorivo povuće talog sa dna rezervoara koji može da zapuši dovodne kanale za gorivo. Iz istog razloga potrebno ne treba  puniti gorivo na benzinskim pumpama neposredno posle odlaska cisterne.


Dobro razmisliti da li da se za gradsku vožnju iznajmi automobil, veće kubikaže, SUV ili terenac. Osim veće potrošnje goriva njima ne prija gradska vožnja (stani kreni, česta stajanja zbog semafora, nagla kočenja i startovanja) koja je naporna za motor automobila, posebno kada se radi o automobilima sa velikom kubikažom. Zato nije na odmet povremeno izaći na autoput i malo ga produvati (naravno paziti na ograničenja brzine).


Ne zaboraviti podići ručnu kočnicu kada se auto parkira.


Kad se zimi temperature spuste ispod nule, postoji navika da vlasnici nekoliko minuta zagrevaju svoje automobile. To je stara navika iz vremena kada su postojali karburatori i kada je zagrevanje motora u leru imalo smisla. Osim buke koja uznemirava susede (zamislite situaciju kada neko zagreva ispred zgrade staru „bubu“ u 6:30 ujutru), oslobađaju se izduvni gasovi koji su štetni za životnu okolinu. Novi modeli imaju elektronsko ubrizgavanje goriva u cilindru, imaju senzore koji mere spoljašnu temperaturi i na osnovu tog podatka kompjuter prisposobljava rad motora. Dovoljno je da motor radi oko 30 sekundi pre kretanja kompjuter brže diže radnu temepraturu auto pošto vozilo više nije u leru nego se kreće.   


Postoji još jedan razlog zašto neki vlasnici insistiraju na zimskom zagrevanju vozila: udobnije je sedeti u toploj kabini, nego čekati da se ona zagreje tokom vožnje. I ovaj argument su nove tehnologije rešili: grejači su danas dosta jaki i zagreju kabinu za nekoliko minuta, a u serijsku opremu spadaju i grajači u sedištima. 

Нема коментара:

Постави коментар