среда, 19. август 2015.

PROMOCIJA RENT A CAR AGENCIJA


U poslednjih nekoliko godina u Beogradu i u Srbiji raste broj rent a car agencija. Konkurencija je velika i vrlo oštra, svi se bora za svoje mesto pod suncemi, i da  bi opstale na vrlo zahtevnom tržištu, osim u nove automobile i u unapređivanje svoga poslovanja, kompanije moraju da ulažu i u svoju promociju i marketing. Koliko god cene i ponuda raznovrsnog auto-parka bile povoljne, ako to ne dopire do potrošača, ako je rent-a-car agencija “nevidljiva”, neće ni rezultati biti dobri. Reklame se plasiraju:

        u tradicionalnim medijima, kao što je televizija, radio, štampa, časopisi,
        i sve više na internetu, koji polako preuzima ulogu klasičnih medijuma.

Aerodorm Beograd image
Aerodorm u Beogradu je mesto gde je skoncentrisan najveći broj rent a car agencija

Da bi povećale svoju vidljivost na tržištu, rent-a-car agencije angažu specijalizovane i etablirane  agencije koji pomažu u stručnom i kvalitetnom oglašavanju, Ali neke stvari mogu i same da urade.


Evo nekoliko saveta

        Definisati segmente kupaca. Vrlo je važno znati karakteristike klijenata. Za početak potrebno je da se sazna kako su oni saznali za kompaniju, (preko tradicionalnih medija, članaka ili oglasa, preko interneta, preko društvenih mreža ili preko prijatelja), da li prvi put koristi usluge rent a car agencije, demografske karakteristike (pol, starost, zanimanje, mesto življenja i slično), kakve automobile voli, koliko je prosečno vreme iznajmljivanje, destinacije, platežna mogućnost i td.
Da bi se saznali svi ovi podaci dovoljna je obična i brza anketa anketa. Ove ankete dalje mogu da se koriste  za  definisanje demografske grupe, (kao na primer "muškarac, 30-tih godina, voli sport, putuje 10 puta godišnje za razonodu i 5 puta za biznis i voli te konkretnu marku automobila". Sa ovim znanjem mogu se prilagođavati ponude i reklamene poruke.

        Za ovu ulogu se koriste društveni mreže. Fejsbuk, LinkedLn, Twitter, Google +, You Tube, Reddit i druge socijalne mreže, važno je napomenuti da se onee trebaju koristiti inteligentno. Ne direktno reklamiranje - koje može i da odvuče publiku, nego ih koristiti na način da se prvo preko njih izgradi svoj brend. Uporno postavljanje postova, kreiranje komentara, akcija, nagradnih igara, skupljanje “lajkova” je način da se taj brend promoviše i da se podigne svesnost klijenata za njega. Najbitnija stvar ovde je dobra sadržina i kvalitet a ne kvantitet.

Opel Antara
Jedno od najtraženijih vozila za iznajmljivanje Opel Antara
        Prikazati sliku boljeg sveta, koji je obojen u veselim bojama. Imati automobil treba biti nešto više od savlađivanja rastojanja, to treba uživanje..Osim automobila, klijentima treba “prodati” nadu, snove, zabavu, praktičnost. Više se fokusirati na prednosti vožnje nekog tipa automobila, a ne toliko na  karakteristike istog. Napraviti sliku životnog stila koji neki automobil predstavlja, i kome se klijent divi.

        Obezbediti veći izbor atraktivnih i povoljnih opcija. Umesto jedne jednostavne ponude, ponuditi tri paketa sa različnim cenama za svaku opciju. Ponude rangirati sa gradacijom "dobro-bolje-najbolje". Po pravilu, većina kupaca će izabrati srednju opciju, koja je ranije bila na ponudi.

Opel Zafira
        Omogućiti kupcu da lako kaže "da!".  Proces prodaje treba teći glatko i jednostavno bez previše ubeđivanja i maltretiranja. Potrebno je ubediti klijenta da pomisli da ako ne iznajmi vozilo po traženoj ceni pravi veliku grešku.

        Podizati ponude postepeno “malim koracima”. Na primer: šta je još nekoliko dinara za priliku da se uzme auto iz neke više klase (terenac ili kabriolet), ili da se produži period iznajmljivanja tako što se ukaže na neku lepu destinaciju koja može da se poseti “usput”.

        Povlađivanje egu klijentu - kada je u nedoumici potrebno je malo podići samopouzdanje kupca, na način da on zaslužuje bolji i veći automobil, da će u njemu izgledati “moćno” i “vrlo prikladno”. To najviše pali kod naših sugrađana na privremenom radu u inostranstvu.
A clasa - shevrolet Spark


        Zadovoljni klijenti su najbolji promoteri. Razviti dobar odnos sa stalnom klijentelom i kupaca koji razgovaraju sa drugim ljudima i tako šire dobar glas o kompaniji (ovaj glas naravno može da bude i negativan). Ovo je besplatno i vrlo moćno reklamiranje i vredi se potruditi oko animiranja zadovoljnih mušterija da šire dobar glas o rent-a-car agencija. 

1 коментар:

  1. Nije dovoljno samo registrovati agenciju da bi se uspelo u ovom poslu moraju se postovati sledeci kriterijumi;''Dobar vozni park,cene moraju biti prilagodjenje ekonomskom trenutku,usluga na nivou i dobra reklama-marketing".

    ОдговориИзбриши