Mali igrači na velikom terenu
U poslednjem veku razvoj industrije se ne bi mogao zamisliti bez dobro organizovanog
transporta. Taj razvoj naročito prati auto industrija, a uz nju i iznajmljivanje automobila koje ima bogat istorijat.
Iznajmljivanje
auta svoj prvi veliki bum doživelo je u USA, odakle se proširilo najpre na
Evropu, a zatim i na ostatak sveta. Sigirno ste čuli za neke od najvećih kompanija
današnjice koje se bave iznajmljivanjem automobila: Avis, Sixt, Hertz, Budget, Eurocar... U ovakvom društvu, manjim lokalnim rent a car kompanijama nije lako da dođu do svog dela kolača, ali nije ni nemoguće. Moraju
da budu konkurentni, da prate kretanja na tržištu i prilagođavaju svoje ponude.
Zašto je marketing važan za iznajmljivanje automobila
Za
početak, važno je da budu prisutne, tj. da je do njihovih ponuda lako doći on-line, preko interneta. To
podrazumeva dobro pozicionirane sajtove, dobro vođene FB stranice, aktivnost na ostalim
društvenim mrežama.
Neke od promo akcija koje organizuju manje kompanije su i:
- razni lojaliti programi
- dodatnih 2% na sve najmove u određenom periodu
- dodatnih 3% popusta za FB fanove
I na našem tržištu neke kompanije slede ovaj model, pa nude pogodonosti za klijente koji su članovi kluba i slično.
Rezervacije i informacije
Što se tiče samog procesa rezervacije vozila, nema velike razlike da li je u pitanju internacionalna ili lokalna rent a car companija. On line rezervacije preko sajta su standard u današnje vreme, a pored toga može se poslati mail ili rezervacija obaviti putem telefona. Na
globalnom nivou postoje i mnogi portali za pretraživanje smeštaja, aranžmana, pa i rent a car ponuda. Neki od njih su
Priceline, Kayak, a na srpskom jeziku
možete da pretražujete na rentalcars.com... Oglašavanje i prisustvo na
ovim portalima su obavezni, za kompanije koje žele da se izdvoje iz mase i da
se predstave što većem broju potencijalnih klijenata.
Kako izgleda rad lokalnih rent a car kompanija
Kada je
reč o preuzimanju ili vraćanju auta, tu donekle ima razlike između velikih i
lokalnih kompanija. Ako, recimo, želite da iznajmite auto u jednom pravcu
(preuzmete u Beogradu, a vratite npr. u Budimpešti), morali biste da potražite
firmu koja posluje na obe lokacije.
Najveći
broj preuzimanja automobila obavlja se na aerodromima, pa većina agencija tamo
ima svoja predstavništva. Pored toga, popularne lokacije su železnička i
autobuska stanica, i centar grada. Lokalne kompanije uglavnom posluju na jednoj
lokaciji, ali njihovi zaposleni mogu da dovezu ili preuzmu auto sa tačke koja
vama najviše odgovara. Još jedna varijanta, ukoliko rent a car firma nema
kancelariju na aerodoromu, je da svojim klijentima obezbedi kombi prevoz od
aerodroma do mesta na kome se auto može preuzeti. Zgodno, zar ne?
Po
utiscima putnika, lokalne kompanije su u prednosti i zbog toga što je na
njihovim šalterima uglavnom manja gužva, pa ćete manje vremena izgubiti na
čekanje i brže doći do svog auta.
Tržište je veliko, i ima mesta za sve. Na svetskom nivou, iz godine u godinu se beleži rast prometa u rent a car industriji. Da bi u ovom poslu uspele, i opstale, kompanije moraju da imaju zadovoljne klijente, i da stalno rade na otkrivanju novih načina kako da do njih dođu.
Rent a car biznis je u nasoj zemlji sve razvijeniji i razvijeniji, s domace agencije se trude da sto vise inoviraju svoj posao, komunikaciju sa klijentima i uslugu. Vidno je primetna sve bolja ponuda domacih rent a car agencija.
ОдговориИзбришиAvis, Sixt, Hertz, Budget, Eurocar...svetski brendovi iz oblasti rent a car agencija kod nas su se pozicionirale rent a car agencije na aerodromu Nikola Tesla kao sto su UniRent,Rent a car Menadzer i druge.Usluga je na nivou, cene su prihvatljive za sve kliente kao i odlican vozni park.
ОдговориИзбришиUkoliko neko želi da proputuje kroz Crnu Goru, najbolje je da iznajmi vozilo u nekoj od lokalinih rent a car agencija. Osim vozila dobiće i puno saveta i informacija gde da ide i šta da poseti
ОдговориИзбриши