петак, 30. јануар 2015.

Trendovi u rent a car industriji

Iznajmljivanje automobila i savremeni trendovi


Rent a car industrija u 21. veku je jedna od najdinamičnijih oblasti poslovanja. Usko je vezana za razvoj auto industrije i turizma, i kao takva mora da prati savremene trendove. Putovanja su sve jeftinija, čak i kada su pitanju daleke destinacije. Raste broj low-cost avio kompanija, a ljudi su naviknuti na udobnost i korišćenje automobila. Kada je u pitanju poslovanje, i firme pronalaze svoj interes u tome da automobile iznamjljuju na duže vreme, umesto da ih kupuju na kredit ili lizing.
Ideja o iznajmljivanju automobila potekla je iz Amerike, kada je Džo Sonders vlasnik Forda T, smislio da ga iznajmljuje lokalnim biznismenima. Od tada je proslo skoro 100 godina, a rentiranje automobila je postalo jedan od najunosnijih poslova današnjice. 

International Car Rental Show 2015


U aprilu ove godine u Las Vegasu se održava 20. po redu "International Car Rental Show" - međunarodni sajam u oblasti rent a car industrije. Kako organizatori kažu, prisustvo je obavezno za sve one koji žele da se ozbiljno i uspešno bave iznajmljivanjem automobila, da budu u toku sa dešavanjima, prate trendove i novitete. Na sajmu gostuju mnogu predavači, uspešni vlasnici i direktori kompanija za iznajmljivanje automobila, stručnjaci u oblasti prodaje i marketinga. To je mesto na kome se diskutuje o najnovijom trendovima na tržištu, predstavljaju najbolje taktite za prodaju i reklamiranje usluga, prate se noviteti iz oblasti prava i zakonodavstva. Naravno, ne treba zaboraviti ni jako važan socijalni aspekt ovakvog dešavanja. To je prilika da predstavite svoju kompaniju, sklopite posao, povežete se sa ljudima iz branše. 
Na ovogodišnjem sajmu, između ostalog, biće reči i o ovim temama:
  • o ostvarenim rezultatima u rent a car industriji i analiziraće se tekući trendovi
  • o odgovornosti pri iznajmljivanju automobila, kako se zaštititi i osigurati
  • kako se nositi sa negativnim on-line kritikama nezadovoljnih klijenata
  • koje su to ključne stvari koje treba da imate u vidu, ako želite da stvorite internacionalnu kompaniju
  • softverskim rešenjima i sistemima za rezervaciju i praćenje vozila
  • o uticaju poreskih stopa na vaše poslovanje
  • kako rešavati eventualne tužbe protiv kompanije
  • o novom načinu iznajmljivanja autmobila - car sharing varijanta

Rent a car u Evropi

Kada je u pitanju evropsko tržište, novi trendovi su već zaživeli u pojedinim gradovima.
Kompanija Audi startovala je svoj car-sharing program u Stokholmu (Švedska). Zamišljen je tako da više vozača (maksimalno četiri) mogu da iznajme auto na duži period, do dve godine. Koristeći mobilnu aplikaciju vozači mogu da rezervišu auto i da vide njegovu lokaciju. Svaki vozač dobija ključ i karticu za gorivo, što im omogućava da i gorivo plaćaju uz mesečnu ratu. U ratu su uključeni i troškovi osiguranja i tekućeg održavanja (zamena guma, pranje auta jednom mesečno i korisnički servis) . Rata može da se plaća tako što svaki vozač plaća isti iznos, ili u zavisnosti od korišćenja automobila, što se može pratiti putem veb sajta.
BMW je u partnerstvu sa kompanijom Sixt razvio DriveNow program rentiranja automobila, koji takođe funkciniše po principu car-sharing metode. Ovaj program zasad postoji u nekoliko evropskih gradova (Minhen, Berlin, Dizeldorf, hamburg, London) i u San Francisku. Registracija za ovaj način iznajmljivanja je jednokratna i iznosi oko 45 USD, a korišćenje se tarifira oko 0,45 USD po minutu, uz mogućnost kupovine više minuta po manjoj ceni. U cenu je uračunato gorivo, porez, osiguranje, čak i parking. DriveNow program otišao je i korak dalje - u saradni sa MasterCard-om razvijena je bezkontaktna kartica kojom možete da platite, otključate i rukujete automobilom. To značu da korisnicima ove usluge nije neophodan nikakav lični dokument za identifikaciju, niti bilo kakva aplikacija. Dovoljno je da karticu prinesu senzoru koji se nalazi na vetrobranskom staklu auta, i sve je spremno za vožnju. Troškovi se plaćaju sa računa za koji je vezana MasterCard kartica.

To je budućnost koja nas čeka. Koliko smo od nje daleko, možete da procenite i po tome što su kod nas još uvek "na ceni" kompanije kod kojih depozit za najam auta možete da platite u kešu, ako nemate kreditnu karticu.

Globalni uticaji na domaću rent a car ponudu


Neke uticaje sa globalnog tržišta sigurno ćemo osetiti. Do sada je bio primetan pad cena iz godine u godinu, ali u 2015. predviđa se stagnacija. Razlog tome je što su cene polovnih automobila sve niže, pa je kompanijama isplativije da automobile koriste što duže. To znači i veće ulaganje u njihovo održavanje.
Još jedan od trendova koji će se verovatno nastaviti i u ovoj godini je porast potražnje za većim automobilima. Do skoro su najtraženiji bili automobili ekonomik i biznis klase. Ali, zbog niže cene goriva i sve manje interesantnih modela automobila u nižim klasama, ljudi se lakše odlučuju da plate malo više za mnogo veći komfor i bezbednost na putu.


Rent a car kompanije će svakako morati da rade i na povećanju broja vozila. Ne samo zbog uticaja automobilske industrije, već i zbog ekspanzije avio saobraćaja. Samim tim, na aerodromima se iznajmljuje sve više automobila, i kompanija koja želi da uspe i opstane na tržištu, mora biti u stanju da ogovori na tu potražnju.

Нема коментара:

Постави коментар