Prodaja automobila se u poslednjih nekoliko godina promenila.
Proizvođači automobila sve više zaobilaze dilere automobila i sami investiraju
u prodajne kapacitete i info-centre koji su smešteni u centrima gradova i na
mestima gde je velika fluktuacija ljudi. To je velika razlika u odnosu na
dosadašnju praksu otvaranja auto salona van gradova. Lokalni dileri su
potrošili dosta sredstava u podizanju velelepnih prodajnih centara koji su
udaljeni od gradova i do kojih je potrebno dolaziti automobilom. I koji su sada
poluprazni. Tipična slika ovih auto-salona je veliki broj prodavaca koji
sačekuju malobrojne mušterije.
Auto salon |
Ovakav način prodaje automobila poptuno zanemaruje onlajn
trgovinu i zahteve novijih generacija (poznatija kao Y generacija), koji brzo žive, ne žele da troše svoje dragoceno vreme i koji su zavisni od tehnologije.
Smatra se da je era velikih mega prodajnih centara završena (slično se dešava
sa industrijom nameštaja), pošto kupci stižu do potrebnih informacija preko
Interneta. Dobro dizanjirani web sajtovi mame potencijalne kupce, a klasični
način prodaje sve više gubi od značaja, limiitiran je na stariju populaciju koja
postaje sve manje važna.
Digitalizuj se ili propadni
Veliki saloni za automobile su izuzetno skupi i potrebna
su znatna sredstva za njihovo održavanje. Osim toga proces prodaje im je previše glomazan. Statistika govori da kupac prosečno kontaktira
prodavca 1,5 puta. Ukoliko dođe do neke greške, ukoliko se ne odgovori na email
istog dana, kupac ide dalje. Auto dileri imaju samo jednu šansu, deluje da to
nije fer, ali dešava se njihovo masovno bankrotiranje.
Ovu pojavu da sve više kupaca kupuje svoje četvorotočkaše
preko Interneta su uočili veliki proizvođači automobila i nude svoje automobile
direktno, zaobilazeći posrednike. To najviše važi za velike kupce koji kupuju
po više automobila, kao što su rent a car agencije, taksi udruženja, velike
firme itd. Veliki proizvođači su prvo uložili u svoje web sajtove, koji su prepuni
informacija, obaveštenja, tehničkih detalja, koji su odlično dizajnirani i optimizovaniza pretraživače (SEO), preko kojih može da se rezervišu i naruče modeli, a
nemala sredstva se odvajaju i za digitalnu propagandu.
Digitalni auto salon Audija |
U Engleskoj Hyundai je otvorio digitalnu auto kuću. Kupci
se privlače video porukama, audio i video recenzijama, testovima vožnje i sl. Kupac
se stavlja u centru pažnje. Tipični prodavac koji vešto i neumorno ubeđuje
potencijalnog kupca da kupi njegov autmobil i koji poznaje pregršt tehničkih
detalja više nije potreban. Kupac se sam informiše i nije mu potreban
posrednik.
I druge kompanije slede ovaj put, Land rover, Maserati, Mercedes,
Audi… Audi planira i korak dalje, da svojim posetiocima deli 3D naočare preko
kojih će da vrši promociju svojih novih modela.
3D naočare iz Audija |
Interesentan je i primer Mercedesa koji je planirao
otvaranje izložbenog salona u Tokiju, ali znajući da su cene polsovnog prostora
u Japanu astronomske, odlučio se na manji info-centar gde se u opuštenoj
atmosferi uz šolju čaja mogu razledati Mercedesovi modeli. Prodaja je skočila
za više od 1000 automobila godišnje.
Prednosti “digitalne” prodaje
Ovakvi digitalni auto saloni su se pokazala daleko uspešniji. Klasični
saloni imaju problem sa posetom zimi, za vreme nekog nevremena ili kriznog
stanja. Niko neće probati kabriolet u Februaru ili Januaru. Auto dileri nastoje
da premoste ove “mrtve” periode ponudom velikih popusta koji smanjuju njihove
profite. Nije beznačajna ni suma koja se odvaja za reklamiranje na televiziji,
u novinama, u specijalizovanim magazinima.
Mercedesov virtualni auto salon |
Digitalna prodaja nema ove troškove. Smatra se da se samo
u Nemačkoj preko Interneta proda oko 10% i taj procenat ima tendenciju rasta. Digitalno
oglašavanje je u 2016 već preteklo oglašavanje preko klasičnih novina. Klasičnom oglašavanju je već odzvonilo, nove generacije su naviknute na tablete,
pametne telefone, velike video bimove, onlajn prodajne servise, opuštenu
atmosferu u info centrima i internet kafe barovima koje veliki proizvođači
masovno otvaraju.
Pred autodilere je postavljen zadatak da se prilagode
novijim trendovima. Vreme će pokazati da li će uspeti. Za sada ono ne radi za
njih.
Interesantno je kako sve ide u korak sa digitalnim svetom. Lično mislim da uopste nnije losa ideja.
ОдговориИзбришиInternet ce biti ako vec i nije salon,prodavnica gde cemo sve kupovati.
ОдговориИзбриши